Facebook Twitter Google Plus Vimeo Youtube Feed Feedburner
Feedburner

Home Lboard

images
SAMBUTAN HARI MALAYSIA KE – 51 TIADA PERBEZAAN KAUM.

SAMBUTAN HARI MALAYSIA KE – 51 TIADA PERBEZAAN KAUM.

KOTA KINABALU – 16 September 2015. Sambutan hari Malaysia yang amat mariah kali ini di

LIM GUAN ENG LANCAR PROPAGANDA BODOH.

LIM GUAN ENG LANCAR PROPAGANDA BODOH.

Arthur Sim Penampang MCA – mengulas kenyataan Lim Guan Eng yang di keluarkan di portal

PEMUDA MCA PASIR GUDANG-putuskan-hubungan-dengan-najib-dibincang-hari-ini

PEMUDA MCA PASIR GUDANG-putuskan-hubungan-dengan-najib-dibincang-hari-ini

Tan akui tidak tahu apa yang berlaku sehingga sayap Pemuda bahagiannya membuat kenyataan yang mencetuskan

Melayu Makin Layu di Tangan Tun M

February 28, 2018

bundesliga

Bila orang panggil dia Mamak, dia marah, dia kata dia Melayu. Kalau betul-betul Melayu, sayang dan hormat bangsa sendiri, Mahathir takkan biarkan keistimewaan Melayu itu dihapuskan.

Sekarang dia cakap orang Malaysia tak perlu pertahan Bahasa Melayu dengan alasan Bahasa Inggeris adalah Bahasa ilmu dan antarabangsa. Tambah menyedihkan bila bekas PM tu cakap tindakan untuk pertahan Bahasa ibunda itu sebagai merugikan!

Inilah calon PM ‘terbaik’ Pakatan. Jangan lupa krisis Perlembagaan 1993 waktu Mahathir jadi PM. Dia terhadkan kuasa Raja-raja dan Sultan. Semua benda nak dihapuskan. Entah apa jadi kalau dia jadi PM lagi lepas ni. Lingkup!

Sebab tu Mahathir rela jilat balik ludah sendiri, berkawan dengan DAP yang pernah dianggap musuh, parti yang terang-terang tolak Islam dan keistimewaan Melayu. Sebab apa? Sebab Mahathir pun ‘kongsi’ matlamat sama dengan DAP.

Penat Umno pertahankan hak dan keistimewaan orang Melayu, dia pula senang-senang nak campak macam tu saja. Lepas tu boleh pulak sibuk nak jelajah merata cakap benda-benda merapu lagi. Gigih pulak tu ke Pekan. Entah apa lagi yang dia nak propa kat situ. Bila orang ‘jentik’, dia tuduh kata Umno takut lah, bacul lah….Bukan apa, saja lah nak bagitau, kalau Tun M tak bacul, tak takut, yakin orang sokong, isytiharlah tanding di kawasan bukan ‘safe seat’.


Comments

Readers are required to have a valid Facebook account to comment on this story. We welcome your opinions to allow a healthy debate. We want our readers to be responsible while commenting and to consider how their views could be received by others. Please be polite and do not use swear words or crude or sexual language or defamatory words. FMT also holds the right to remove comments that violate the letter or spirit of the general commenting rules.

The views expressed in the contents are those of our users and do not necessarily reflect the views of FST.

Comments